Planera en konferens

Är ni på gång att planera en konferens i ert företag så finns det några saker som kan vara bra att tänka på i förväg och ta med i planeringen av denna konferens.

Har ni erfarenhet av att sätta ihop en konferens så vet ni på ett ungefär hur ni brukar arbetat och sätta ihop era konferenser, för er som inte gjort det kommer här några bra tips som ni kan tänka på och se om ni får användning för när ni ska börja planera.

  • Det första ni bör göra är att boka lokaler. Hitta ett bra konferenshotell att boka, då har ni både boende och lokaler klara för att hålla er konferens. Mer praktiskt än så går det inte att ordna.
  • Sätt ihop en grupp som planerar konferensen om det inte bara är ledningsgruppen som planerar.
  • Förbered er noga hur det hela ska fortlöpa, tidsscheman och vem som gör vad under tiden konferensen pågår.
  • Boka föreläsare om det ska finnas sådana med, kan vara bra att vara ute i god tid med att boka en riktigt bra föreläsare.
  • Gå ut i god tid med inbjudan till de anställda så de kan planera in konferensen i sin almanacka.

Det kan vara trevligt att hitta på andra aktiviteter än bara jobbrelaterat under en konferens med företaget, detta binder samman teamet och gör arbetslaget mer sammansvetsade. Förena alltså nytta med nöje, ät god mat och arbeta fram det ni ska under den tid som ni har planerat för er företags konferens.